2012. október 21., vasárnap

A heteroszexualitás autópályája

A heteronormativitás az én életemben valahogy így volt jelen:

A szüleim ambivalensen fogadták, hogy a lányuk nőket választ. Összességében elfogadóak voltak, mégis volt bennuk egyfajta ki nem mondott, rejtett érzelemvilág. Tizennégy évesen szerettem bele egy nőbe, és nekik hosszú ideig volt problémájuk azzal, hogy velem itt valami megmásíthatatlan, sorsfordító dolog történt. Hogy ezzel az én kapós kis heteroszexuális karrierem összeomlott, és minden, ami eztán történik, hát történjen, én ilyen "lettem", ezt kell elfogadni.

És ebben az "hát téged már így kell elfogadni"-ban volt valami borzasztó.

Mintha minden ember, én is, a heteroszexualitás nyolcsávos autópályáján vágna neki az életnek, és egyszer csak történik vele valami, ami miatt "kisiklik", "elferdül", letér erről a fasza útról, és egy zötyögős földúton találja magát, ahol nem hogy 130-al, de 15-el is alig tud menni, kerülgeti a gödröket és a kecskéket, aztán ha sokáig megy és messzire jut, találhat esetleg egy autóutat, ahol már gyorsabban is nekiindulhat, és végül, esetleg, ha nagyon sokat beletesz, elérhet egy kétsávos autópályára. Viszont nyolcsávos ebből már nem lesz soha.


És mi van akkor, ha az ember nem heteroszexuálisnak születik? Ha feltételezzük, hogy a párválasztás, szexualitás, az identitás ezen része bonyolulabb ennél? Például miért pont az akkori párommal jöttem össze, miért nem egy férfival? Hogy nem jelethetett gondot a szexnél az, hogy ő nő? Miért éreztem már akkor természetesnek a hozzá való kapcsolódást?

A heteroszexuális emberek mennyire gondolkodnak el azon, hogy ők hogyan lettek heteroszexuálisok? Mikor és mi hatására bizonyosodtak meg ebben? Változott-e a szexualitásuk az életük során? A preferenciáik, fantáziáik, vágyaik? Ti hogyan lettetek azok, akik? Mi alapján választottátok a párotokat? Kételkedtetek-e abban, hogy a szerelmetek helyes-e vagy helytelen? Ha igen, hogyan kételkedtetek?

Azt gondolom, kérdezni kell, magunktól is, és nem válaszokat gyártani. Előre megírt keretekben sosem fogjuk megérteni a szerelem és a vágy, az intimitás és az elköteleződés természetét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése